Alla inlägg den 20 februari 2008

Av Kicki - 20 februari 2008 22:56

Här sitter jag...helt slut efter en dag i Östersund.

Avresan började i Sveg (såklart)...efter vi lämnat Molly på dagis och inhandlat något att snaska på på vägen.

Jag käkade iaf en OKQ8-smörgås som frukost i bilen, medans vissa (läs Linda) gjorde en favorit i repris...Choklad till frukost...=)

Gjorde ett stopp i Ytterhogdal, för vi var ju sååå sugna på kaffe.

Fick min kopp, men kände att jag skulle nysa så jag tänkte att...Jag ställer koppen här så slipper jag spilla. Och precis när jag ska ställa undan den så vevar Linda till med armen...och ut flyger kaffe över halva butiken.

Han som jobbade skrattade och gick iväg för att hämta moppen...och talade om för oss att:

- Jag hade nyss en hel skolklass här inne, och det gick bra minsann...Men så kom ni...ha ha ha...

Väl framme, ja då var det dags för lunch...och det blev kinesaren på hörnet. Övermätta och belåtna drog vi vidare...den ena mot shoppingstråket och dom andra hönorna mot sjukan.

Sen blev det nog den snurrigaste shoppingen jag gjort på länge...Tills vi igen framåt 16.30 åteförenades alla tre....För att inta ett mål på Mc Donalds. Återigen...kräkmätt! Gick och rapade strips...länge!

Då fick jag uppleva den stressigaste shoppingen på länge.

Hoppas jag kan ha det jag köpte, för jag tyckte mig inte ha tid att prova ett enda plagg. Jag litar på ögonmåttet idag :)
Ja vad hände sen då...?
Jo, nästa mål var Willys. Sprang mot bilen...en kvart för sen på parkeringen...Men kunde andas ut, för det fanns ingen p-bot på rutan...

Fyllde kundvagnen från fyra hörn, betalade, kissade och styrde kosan hemöver...

Väglaget var snuskigt halt...så vi tog det lugnt...Stannade och drack lite kaffe i Åsarna...OCH vår vän Jennie tog och beställde in en laddning strips...Igen! En hel kartong blev det (typ)...Så då var det dags att börja rapa strips för andra gången denna dag.

Och jag undrar...om den där pommesfriteskryddan var på riktigt...eller var den helt enkelt på låtsas???

Ja, det var en mycket trevlig och rolig hemfärd...men kan det bli annat när tre trötta virrpannor är samlade i en och samma bil...

Vissa klämmer snus och finger i fönstret, andra ser renar...fast det visst var hundar...Och det var nog några gånger som vi undrade vart vi var.
Har vi passerat Rätan? Har vi passerat Aspan?...Hallå! Ska man verkligen köra bil när man inte har en susning vad man passerat...eller för den delen håller hus.

Dagens avslut innan jag lägger mig får bli...

- Va f*n....Är det varning för lastbilar här eller?

OCH...

- Var det nån jäkla matresa vi var på eller?

Ovido - Quiz & Flashcards