Alla inlägg under april 2007

Av Kicki - 28 april 2007 10:28

Sådärja...Då var denna månads räkningar betalda. En nödvändighet...som faktikt gör ont. Jag vill ha hela min lön att göra annat för...

Men...man har ju växt upp och blivit stora damen, och med det innebär det visst...räkningar och sånt skit...som att bete sig, ta ansvar...Ja ja...nån dag så ;)
Nej då...helt ärligt...så...

  • Jag är som folk...&
  • Det sitter inte i pengarna ;).....

Nu ska jag väcka min söta sömntuta, packa väskan och lite kartonger....Sen drar vi hejmat...

Av Kicki - 27 april 2007 13:25

Verkar som jag alltid måste ha något att fixera mig vid.

Är det inte det ena så är det det andra. Men kul är det, och alltid lär man sig något nytt.

Just nu har jag fastnat vid www.vetgirig.nu.


För övrigt så är det fredag idag...Äntligen!

Ska packa lite efter jobbet. Sen krypa i kojs i skaplig tid, för att kliva upp tidigt i morgonbitti och styra kosan hemöver mot Härjedalens skogar.


Är sååå sugen på glass...kanske kan bero på att solen skiner =)
Hoppas den skiner även i helgen, för då kanske det blir lite grillning.


Ma råkes =)

Av Kicki - 25 april 2007 22:05

Sämsta dagen på...väldigt länge.

Varit på grymt dåligt humör. Men alla dagar kan ju inte alltid vara på topp.

Satt på jobbet och bet ihop... nästan hela min arbetsdag, sen gick jag hem och sov...I hopp om att vakna på rätt sida.
Så nu sitter jag här...och inser att det är lika bra att gå och lägga sig igen och hoppas på att morgondagen bjuder på något annat.

Gnuggar ögonen och säger god natt..sov gott...dröm vackert..dröm om...


Av Kicki - 24 april 2007 21:54

Min dator låter illa...IGEN!
Måste lämna in den...IGEN!

...Men först ska jag hem till Stor-Sweg och hämta min kära hårdfisk (hårddisk) som jag glömde, den har nog haft en skön semester med Fröken J....för att kunna lägga över ALLT...SKIT...som jag bara MÅSTE spara.

Och när det är gjort, så ska jag formatera om skiten IGEN!

Den mår liksom inge bra alls nu...Jag kanske inte behandlar den snällt?!

Jooo...men jag som är sååå snäll =)


Nä...nu mina vänner är det God Natt...och även jag skedar med John B ;)

Av Kicki - 23 april 2007 13:02

Man brukar ju kunna ha en bad-hair-day...Men idag har jag en dålig-sko-dag...mm...det stämmer!

Eftersom jag är helt tokig i skor...så har jag ju en hel del att välja på.
Men jag brukar inte ha några större problem, men i morse när jag skulle hoppa i dom jag hade bestämt mig för...så var dom borta...*mini-panik*.

Insåg snabbt att dom låg i stugan...40 mil bort....Det var problemet uppstod. Det löste sig iaf...jag gick inte i stumplästen till jobbet.


Appropå mina skor...Så är dom ganska många (och fler blir det), Dom är ooootroligt svåra att göra sig av med, Dom måste inte vara dyra...huvudsaken att jag har många...


Häromdagen grävde jag fram några undanstoppade kärlekar...Dom har legat helt ensamma och övergivna i skrubben i över ett år. 


Snart lön...tror jag ska investera i ett par söta små skor jag fått span på...


2 månader kvar...




Av Kicki - 18 april 2007 23:05

Skrev ju tidigare att jag mekade tillbaka min piercing <--där...
Men sist jag var hem till Sveg....så blev jag lite full...och söp bort den.

Den ramlade av på discot...och jag insåg snabbt att det var lönlöst att börja krypa omkring där bland alla dansande fötter...

Så...det märks ju när den hamnar där igen....Om den gör det vill säga.


God natt...Nu ska här sovas

Av Kicki - 14 april 2007 15:22

Ja, vad har hänt sen jag skrev något vettigt sist då?....

Verkar som jag fortfarande har en släng av ”error”...eller lämnade jag kvar min fantasi någonstans i Härjedalen? Men jag gör ett försök iaf..

Har haft en liten mini-semester inbakad med påsken.
Hände både mycket och lite...Det beror ju helt på hur man tolkar och upplever situationer.
Trots den lilla snön som fanns kvar, så lyckades vi åka iväg på ett par mindre turer.
Så härligt att bara vara ute i naturen...göra upp en liten eld, och grilla korv.

Appropå grillning, så tog vi årets första på Fröken J´s balle som jag tidigare skrev om.
Det tog några timmar för maten att bli klar...men det var det värt.
Balkongen krympte efter ett tag...eller var det så att den invaderades...Jo, det sistnämnda var det nog. Så vi fick flytta balle-festen...till grannen.
Ja, och efter ett tag där...så startades karoke-maskinen...och sen var jag såld.
Det var ju sååå kul...haha...
Hur det lät...kan jag inte kommentera...men skitsamma...Kul var det!
Så roligt att jag såg till att upprepa det på lördagnatt efter folkan.

Bodde ju i stugan hela tiden...och där skaffade vi lite nya bekantskaper.
Härligt när stugorna fylls...och då allra helst med folk i ens egen ålder.
Hur många öl som gick åt...vågar jag inte ens tänka på...Men jag upprepar mig från ovan...Kul var det...och det är väl huvudsaken?!

Har även gjort lite nytta. Jag målade klart väggarna i köket, bytte gardiner och städade.
B fixade med lite annat som jag inte lägger mig i...för då skulle det nog bli pannkaka av allt...!
Längtar tillbaka...men det är inte så länge kvar nu.

Ps: Om jag glömt något väsentligt att berätta...så kan ju den som var med, fylla i och berätta...& påminna mig...genom att slänga in en kommentar ;)

I´ll be back

Av Kicki - 11 april 2007 21:27

Tänkte jag skulle uppdatera lite...Men jag har åkt på Error eller nå......det blir en annan dag.Nedräkning...

Ovido - Quiz & Flashcards