Direktlänk till inlägg 11 oktober 2007

Vilket uppvaknande...

Av Kicki - 11 oktober 2007 10:18

För en stund sen...så...

Låg jag och sov och det enda som störde mig var alarmet på mobiltelefonen. Men helt plötsligt vaknar jag till, sätter mig upp...lyssnar med stooora öron. JO..mycket riktigt så var det sopbilen, och det är inte första torsdagen jag missar tömningen. Skit också!!!...tänkte jag.

Men på nån milli-sekund så var jag på benen...naken, letade kläder.

Fick tag på mina mysbrallor...stoppade fötterna i ett par rosa ko-tofflor, sprang genom huset...Nu bara halvnaken. Drog på mig mössan och givetvis jackan...Ut, inte helt vaken och visste inte om dom redan hunnit tömma, så jag sprang, med lustig stil för att hålla tofflorna på plats till grannens soptunna....och andades ut...

Så det var bara att dra fram tunnan...gå in i värmen igen...

Somna om?...Nä, dels är klockan för mkt, och allt det här hände ju på en blixt-minut...så nu är jag mer än klarvaken och skrattar åt mig själv.


Idag ska det snöa här enligt vädervetarna....ska visst komma upp till en decimeter...och nu när jag tittar ut genom fönstret så ser jag att det faktist dalar ner några flingor...


Förresten...Grattis på Moppedagen (15) Pelle.


Dags för dagens första kopp kaffe...Tjing så länge =)


 
 
Ingen bild

Milla

11 oktober 2007 11:42

Åh.. fy bubblans va jag saknar dej din lilla skit unge...*s*
Tur du skriver om vad som händer om dagarna där uppe
så jag kan sitta här nere å skratta...:)

 
Naria

Naria

12 oktober 2007 19:27

Blir det en till liten misse?? Ja jag tycker då att "kan man ha en så kan man ha två"...fast det blev 3 hos oss...:-) Ja lite kul vi hade när vi kastade om bokstäverna i namnet...hmm..du blir alltså Licki Kundström nu...hehe...

http://northtwig.blogg.se

 
Ingen bild

Kicki

13 oktober 2007 00:53

Naria :
Ja, jag minns när man låg och kved av skratt när vi vände på alla namn..Nanjo-Bisse tex.
Ja, mamma har en liten misse som är 4 veckor äldre än våran. Hon vill inte ha han som utekatt på myrg....så vi tar han ut på byn istället, där kan dom leva loppan dom små satygen ;)

 
Ingen bild

Stortån

15 oktober 2007 11:39

Inte att förglömma... Heter Pillgren. hehe

 
Ingen bild

Kicki

15 oktober 2007 21:28

Ha ha...
Ja vi kanske skulle tagit en fnitter-afton =)

 
Ingen bild

Harie Mjelm

16 oktober 2007 09:16

Ja snääälla, kan vi inte planera in en sån??? Det behöver ju inte nödvändigtvis betyda utgång, men någon öl kanske =). Du får väl säga till när du känner att du har lust och ork.
Kraam

 
Ingen bild

Licki Kundström

16 oktober 2007 11:28

Harie:
Precis så tänkte jag också...Ingen utgång där man försvinner från varandra...utan hemma, lite öl/vin eller vad man vill...fnitter, prat och så.
Ja, det ska vi göra...bara vi har flyttat klart...om nån vecka typ.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 1 februari 2009 20:14

Hade ju en tanke på att byta blogg. Hade då bestämt mig att det blir blogg.se, men när jag skulle regga mig där så fanns jag redan. Har tydligen varit där och flanerat runt nån gång förut. Okej tänkte jag, jag startar väl bara om den då, men si det g...

Av Kicki - 27 januari 2009 18:44

Har ännu inte haft tid eller inspiration till att göra nåt... Ge mig lite energi nån...   //Kicki ...

Av Kicki - 14 januari 2009 10:37

Japp...velpuppa är vad jag är. Men jag tror faktiskt jag har bestämt mig nu...Jag tutar och kör =)Blir nog att jag byter bloggsida iaf, för då blir det nytt på riktigt. Men tills dess...håll till godo med det lilla jag än må erbjuda här.   //Kicki ...

Av Kicki - 13 januari 2009 13:39

Ja men visst, då var det visst år 2009 och det är nog över ett halvår sen jag bloggade nåt sist. Men ibland är saker som dom är, och jag har helt enkelt inte haft lust till det. Har en vision om att jag ska börja igen, men vill isf börja om på nytt. ...

Av Kicki - 17 juni 2008 21:14

Det är rent ut sagt bedrövligt vad jag har varit lat när det gäller att skriva här....Men...lägger till ett stort MEN... När åskan drog fram över Sveg för 1,5 vecka sen så tog den död på både modem och dataskärm...Är nu sååå arg och irriterad... Får ...

Ovido - Quiz & Flashcards